“Kurzemes Vārdam” līdzīgā izdevuma autors apgalvo, ka saņēmis atbalstu no Seska koalīcijas partneriem, bet viņi to noliedz

0

Pērn pirms pašvaldību vēlēšanām Liepājā izplatītā izdevuma “Par ko nekad nestāstīs “Kurzemes Vārds”” autors Reinis Točelovskis sociālajā tīklā “Facebook” ievietotā video apgalvo, ka izdevumu finansējuši un atbalstījuši Liepājas mēra Ulda Seska (Liepājas partija) koalīcijas partneri Jānis Vilnītis (LRA) un Ģirts Kronbergs (LRA), savukārt abi deputāti šos apgalvojumus noliedz un Vilnītis pat saistībā ar tiem sola vērsties policijā.

“Facebook” ievietotā video Točelovskis skaidro, ka tieši Vilnītis un Kronbergs finansiāli palīdzējuši izdevuma publicēšanā. Viņš norāda, ka pats bija idejas iniciators, taču Vilnītis un Kronbergs – atbalstītāji. Video ievadā Točelovskis arī uzsver, ka informāciju publicē tagad, jo ir beigusies lielākā daļa pret viņu sākto kriminālprocesu.

Savā “Facebook” profilā Točelovskis arī ievietojis ekrānšāviņus, kuros, pēc viņa apgalvotā, esot redzama sarakste ar Kronbergu, kuras laikā risināti kampaņas finansēšanas jautājumi.

Kronbergs portālam “liepajniekiem.lv” apgalvojis, ka lielākā daļa no Točelovska publicētās sarakstes ir sagrozīta un falsificēta. Kaut ko no publicētā viņš atpazīstot, bet sarakstes daļu, kas attiecas uz sarunām par pirmsvēlēšanu “avīzes” finansēšanu, Kronbergs pilnībā noliedz.

Gan Vilnītis, gan Kronbergs portālam apgalvojuši, ka viņu komanda nav maksājusi Točelovskim nevienu centu un nekādas vienošanās ar Točelovski nav bijis vispār. Tikušies gan viņi esot, jo Točelovskis piedāvājis politiķiem savus pirmsvēlēšanu pakalpojumus sākotnēji par apmēram 160 000 eiro, vēlāk pakalpojumu cena esot noslīdējusi zemāk, visbeidzot lūdzis vismaz 200 eiro “avīzes” finansēšanai.

Komentējot Točelovska sacīto “Facebook” ievietotajā video, Vilnītis Latvijas Televīzijai norādīja, ka plāno vērsties policijā saistībā ar Točelovska paziņojumu.

Liepājas mērs Sesks, vaicāts par koalīcijas stabilitāti, portālam “liepajniekiem.lv” pagaidām nevēlējās to komentēt, uzsverot, ka “ir vajadzīgas dažas dienas, lai to visu pārdomātu un saprastu”.

Jau ziņots, ka pērn pirms pašvaldību vēlēšanām daudzi liepājnieki savās pastkastītēs saņēma uz astoņām lapaspusēm drukātu materiālu, kas bija vizuāli ļoti līdzīgs laikrakstam “Kurzemes Vārds”. Šī materiāla nosaukums ir “Par ko nekad nestāstīs “Kurzemes Vārds”” ar norādēm, ka tas esot ekskluzīvs bezmaksas speciālizlaidums. Tajā bija publicēti Liepājas mēru Sesku, no “Saskaņas” izslēgto bijušo vicemēru Juriju Hadaroviču (“Liepāja kvadrātā”) un Liepājas pašvaldības darbu kritizējoši materiāli.

Kā toreiz uzsvēra “Kurzemes Vārda” valdes priekšsēdētājs Ints Grasis, šis izdevums, kas vizuāli ļoti atgādina “Kurzemes Vārdu”, nav redakcijas sagatavots un “tam nav nekā kopīga ar žurnālistiku.”

“Mūs kā laikrakstu ar gandrīz 100 gadu vēsturi uztrauc tas, ka tiek izmantota mūsu identitāte – “galva” ir maksimāli pietuvināta oriģinālam. Arī šrifti un fonti, rubriku un sleju izkārtojums ir ja ne viens pret vienu, tad katrā ziņā maksimāli pietuvināti mūsu laikraksta stilam. Tas ir bīstams precedents, un nebūtu pieļaujams, ka nākotnē līdzīgi tiktu izmantota, piemēram, laikrakstu “Diena” vai “Latvijas Avīze” identitāte,” toreiz atzina Grasis. Laikraksts par tā identitātes izmantošanu vērsās tiesībsargājošās iestādēs.

Valsts policijā saistībā ar šo izdevumu tika ierosinātas tika divas krimināllietas – par “Kurzemes Vārda” nosaukuma izmantošanu cita izdevuma tapšanā un Liepājas mēra Seska goda un cieņas aizskaršanu, par ko ar iesniegumu policijā vērsās pats mērs.

Materiālā “Par ko nekad nestāstīs “Kurzemes Vārds””, kas izplatīts gan drukātā, gan elektroniskā formātā, bija publicēta arī saruna ar tā veidotāju Reini Točelovski, kurš, pēc paša teiktā, pārstāv demokrātijas veicināšanas fondu “Liepājas balss”, kurai izveidota arī sava “Facebook” lapa.

Oficiāli gan šāda organizācija nemaz nebija reģistrēta. Lai gan publiskajā telpā izskanējis pieņēmums, ka Točelovskis saistīts ar sociāldemokrātisko partiju “Saskaņa”, viņš pats aģentūrai LETA iepriekš noliedza jebkādu saistību ar “Saskaņu” vai kādu citu politisko spēku.

Viņš apgalvoja, ka visus šī materiāla sagatavošanas un izplatīšanas izdevumus, kas kopumā nepārsniedzot 1000 eiro, esot sedzis pats no savas kabatas. Viņš gan piebilda, ka esot ticies ar visiem toreizējo Liepājas opozīciju pārstāvošajiem politiskajiem spēkiem, un vienīgā palīdzība, ko sniedz opozīcijas partijas, esot informatīva rakstura – oponenti palīdzot izgaismot problēmas, kuras Liepājā būtu jārisina. Nekādu finansiālu ieguldījumu neviens politiskais spēks neesot sniedzis.

“Redzot, kādā veidā tiek atspoguļota informācija Liepājas reģionālajos medijos, rodas iespaids, ka tie nav gluži objektīvi un neatkarīgi. Par daudzām problēmām netiek runāts, un informācija nereti ir vienpusīga, par labu Liepājas mēram Uldim Seskam. Es vēlos parādīt medaļas otru pusi. Lai arī es neesmu žurnālists, tādā veidā vēlos paust savu pilsonisko pozīciju,” iepriekš apgalvoja Točelovskis.

Kā ziņots, pēc pērn jūnijā notikušajām pašvaldību vēlēšanām Latvijas Reģionu apvienība (LRA), ko Liepājas domē pārstāv deputāta Vilnīša vadītā biedrība “Liepājnieki”, vienojās ar Liepājas partiju par koalīcijas izveidošanu Liepājas domē. Vienošanās paredzēja, ka LRA sākotnēji Liepājas mēra amatā atbalstīs Sesku (Liepājas partija). Savukārt šī gada rudenī būšot jauns balsojums un par mēru tikšot virzīts LRA kandidāts. Iespējams, tas varētu būt Vilnītis.

 

ATBILDĒT

Please enter your comment!
Please enter your name here